ライオンとイルカ

自分の好きな曲(主に5SOSと1D)を自分なりに和訳するブログ

You belong with me / Taylor Swift

You're on the phone with your girlfriend
あなたは彼女と電話中

She's upset, she's going off about something that you said
彼女機嫌悪いみたい 何かあなたの言ったことに怒ってるみたいね

'Cause she doesn't get your humor like I do.
だって彼女には 私みたいに あなたのユーモアを理解できないから

I'm in the room, it's a typical Tuesday night.
私は部屋にいる 普段通りの火曜の夜

I'm listening to the kind of music she doesn't like.
彼女が嫌いなジャンルの音楽を聴いてる

And she'll never know your story like I do.
彼女には 私みたいに あなたの話を理解できないわよね

But she wears short skirts
だけど 彼女はミニスカートを着ていて

I wear t-shirts
私はTシャツばっかり

She's cheer captain
彼女はチアリーダー

And I'm on the bleachers
私は観客席にいる

Dreaming about the day when you wake up and find
だけどいつかあなたが目を覚まして

That what you're looking for has been here the whole time.
探してた人はずっとここにいたって 気付く日を夢見てるの

If you could see That I'm the one Who understands you.
もしも あなたを理解できるのは私だけだって気付いてくれたなら

Been here all along. So, why can't you see
ずっとここにいるのに どうして気付かないの?

You belong with me, You belong with me.
あなたは私といるべきなのよ

Walk in the streets with you in your worn out jeans
着古したジーンズ姿のあなたと道を歩いてると

I can't help thinking this is how it ought to be.
こうあるべきなのにって思わずにいられないの

Laughing on a park bench thinking to myself,
公園のベンチで笑いながら 思うの

"Hey, isn't this easy?"
ねぇ、こうしてると気楽じゃない?

And you've got a smile That could light up this whole town.
あなたの笑顔はこの町中を照らすくらい明るいのに

I haven't seen it in a while Since she brought you down.
彼女と喧嘩してから しばらく見てないわ

You say you're fine I know you better than that.
あなたは何でもないよって言うけど 私が分からないとでも思う?

Hey, what you doing with a girl like that?
ねぇ、あの子といつまでこうしてるつもり?

She wears high heels,
彼女はハイヒールを履いてて

I wear sneakers.
私はスニーカーばっかり

She's cheer captain,
彼女はチアリーダーのキャプテンで

And I'm on the bleachers.
私はただの観客席

Dreaming about the day when you wake up and find
だけど夢見てるの いつかあなたが目を覚まして

That what you're looking for has been here the whole time.
探してた人はずっとここにいたって気付く日を

If you could see That I'm the one Who understands you,
あなたを理解できる唯一の存在は私だって 気付いてくれたなら

Been here all along. So, why can't you see
ずっとここにいるじゃない、どうして気付かないの?

You belong with me.
あなたは私を選ぶべきなのよ

Standing by and waiting at your backdoor.
裏口でずっと待ってるわ

All this time how could you not know, baby?
どうしてずっと気付かないままなの?

You belong with me, You belong with me.
あなたは私といるべきなのよ


Oh, I remember you driving to my house In the middle of the night.
夜中に あなたが私の家まで送ってくれたこと覚えてる

I'm the one who makes you laugh
あなたを笑わせられるのは私だけなのよ

When you know you're 'bout to cry.
あなたが泣きそうになるときも分かるし

I know your favorite songs,
大好きな曲だって知ってる

And you tell me about your dreams.
それに将来の夢も聞かせてくれたじゃない

Think I know where you belong,
私にはあなたの居場所がわかる

Think I know it's with me
私の隣にいるべきなのよ


Can't you see That I'm the one Who understands you?
あなたを理解できるのは私だけだって どうして分からないの?

Been here all along. So, why can't you see
ずっとここにいるのに どうして気付かないの?

You belong with me.
あなたは私を選ぶべきなのよ

Standing by and waiting at your backdoor.
裏口でずっと待ってるわ

All this time how could you not know, baby?
どうして今までずっと気付かなかったの?

You belong with me, You belong with me.
あなたの居場所は私の隣よ

You belong with me.
私のそばにいるべきなのよ

Have you ever thought just maybe
今までもしかしたらって思ったことなかった?

You belong with me?
私のそばにいてくれる?

You belong with me.
あなたは私と一緒にいるべきなのよ


Taylor Swift