ライオンとイルカ

自分の好きな曲(主に5SOSと1D)を自分なりに和訳するブログ

Long Way Home / 5Seconds Of Summer

 

We're taking the long way home

僕達は遠回りして帰ろう
 
Taking the long way home
遠回りして帰ろう
 
Take me back to the middle of nowhere
あの何もない所に連れ戻してよ
 
Back to the place only you and I share
君と僕だけの秘密の場所に
 
Remember all the memories?
沢山の思い出 覚えてる?
 
The fireflies and make-believe
沢山の蛍や幻想の世界
 
Kicking back in the old school yard
古い学校の校庭でくつろぎながら
 
Singing songs on our guitars
ギターで歌を歌ったよね
 
This is our reality
これが僕達の現実だよ
 
Crazy stupid, you and me
馬鹿でおかしな僕と君
 
We know this is the way it's supposed to be
僕たちはこうあるべきだって分かってる
 
So we're taking the long way home
だから 僕達は遠回りして帰ろう
 
'Cause I don't wanna be wasting my time alone
だって 一人で無駄な時間を過ごしたくないんだ
 
I wanna get lost and drive forever
道に迷って 永遠にドライブしたい
 
We can talk about nothing, yeah, whatever, baby
くだらない話でもしてようよ 
 
So we're taking the long way home tonight
今夜は遠回りして帰ろう
 
We're taking the long way home
僕達は遠回りして帰ろう
 
We're taking the long way home
遠回りして帰ろう
 
Taking the long way home
遠回りして帰ろう
 
Now we're stuck in the middle of nowhere
今僕達は何にもないあの場所にいる
 
Yeah, you know we took our time to get there
ここに来るまで時間かかったよ
 
We're hiding out in a dream
僕達は夢の中に隠れてる
 
Catching fire like kerosene
灯油から火が点いたみたいに
 
And you know I'd never let you down
もう君をがっかりさせないよ
 
'Til the sun comes up, we can own this town
太陽が昇るまで この街は僕達のもの
 
Something like make-believe
まるで幻想の世界だ
 
Living in a movie scene
映画のワンシーンみたい
 
We know this is the way it's supposed to be
僕達はこうなるべきだって分かってる
 
So we're taking the long way home
だから 僕達は遠回りして帰ろう
 
'Cause I don't wanna be wasting my time alone
だって 一人で無駄な時間を過ごしたくないんだ
 
I wanna get lost and drive forever
道に迷って 永遠にドライブしたい
 
We can talk about nothing, yeah, whatever, baby
ずっと くだらない話でもしてようよ 
 
So we're taking the long way home tonight
今夜は遠回りして帰ろう
 
Hitting every red light
全部の赤信号に引っ掛かって
 
Kissing at the stop signs, darling
停止する度にキスをする
 
Green Day's on the radio
ラジオからはグリーン・デイが流れてる
 
And everything is alright
全部が上手く進んでる
 
Now we're turning off the headlights, darling
今 ヘッドライトを消すよ
 
We're just taking it slow
僕達 ゆっくり進んでいこう
 
So we're taking the long way home
だから 僕達は遠回りして帰ろう
 
'Cause I don't wanna be wasting my time alone
だって 一人で無駄な時間を過ごしたくないよ
 
I wanna get lost and drive forever
道に迷って 永遠にドライブしたい
 
We can talk about nothing, yeah, whatever, baby
ずっと くだらない話でもしてようよ 
 
So we're taking the long way home tonight
今夜は遠回りして帰ろう
 
Hitting every red light
全部の赤信号に引っ掛かって
 
Kissing at the stop signs, darling
停止する度にキスをする
 
Green Day's on the radio
ラジオからはグリーン・デイが流れてる
 
And everything is alright
全部が上手く進んでる
 
Now we're turning off the headlights, darling
今 ヘッドライトを消すよ
 
We're just taking it slow
僕達 ゆっくり進んでいこう
 
We're taking the long way home
僕達は遠回りして帰ろう
 
We're taking the long way home
遠回りして帰ろう
 
We're taking the long way home
遠回りして帰ろう